måndag 11 juli 2011

Hemma :D AURA CUP 2011♥

Japp, nu e jag hemma och de e rätt skönt faktiskt :)
HaAHA, men för er som missat har jag ju inte haft en dator på 2 veckor i princip. Men jag har överlevt ok!
Haha, men jag kan ju berätta lite kort om dagarna i Åbo
Onsdag 
Jag och hulda åkte in till kyrkbacken med hennes mamma och åt frukost på ett hotell, och de va ju inte så gott kan man säga, men kaffet va gott♥ Haha a men vi 9 tog vi bussen in till åbo och gick runt lite och sen tog vi en taxi ut till tjotahejtti och va på nån vattern park ( jukupark hette den ) de va väl helt ok, de fanns en as rolig som hette boomerang. Man åkte i en tunnel och sen kom en 85 graders vinkel neråt och sen åkte man u pp på en "platta" som va as hög och ja de va skit kul!! haha, men alla andra va tråkiga. Men sen så tog vi bussen in till stan men de tog typ 2-3 timmar att hitta rätt buss och sen när vi hade hittat rätt buss och stigit på så kom jag på att jag hade glömmt mobilen på en busshålls plats så då måsta vi hoppa av och springa typ 2 kilometer :) känndes fint i typ 30-40 graders hetta!
ao men sen vi åtta stack vi till skolan och flummade och väntade på att resten av laget skulle komma :) 

Torsdag
vi steg upp klockan 8 och gick och åt frukost. 
klockan 1 spelade vi våran första match, mot TPS ( turkun pallo seuraa ) Finlands största fotbolls klubb och typ finlands bästa TD-13 lag, men ja vi förlorade 8-0.. Men jag spelade inte den matchen eftersom vi var 4 -97or och man får bara ha 2 st per match. 
Andra matchen spelade vi mot VJS mustat ( Vaasan jalkapallo seuraa ) då vann vi 4-0! så de gick bra!! Jag spelade vänster ytter mittfältare :) Sen på kvällen gick vi ner till godisbutiken och alla köpte godis :)
namnam gott gott!!

Fredag
Vi steg upp halv 8 tror jag och åt frukost som vanligt. ^^
Och vi spelade första matchen klockan Nio mot SV Sipoo Friidut. Och vi vann 2-1! Det var vår bästa match hittills sa våran lagledare/hjälptränare! Vi spelade verkligen fotboll! ojj, önskar att vi alltid spelade så! 
-Jag spelade inte 
Andra matchen Spelades mot SWU ( vet inte förkortningen ) förlust 1-0 :(  De gick helt ok men i slute så blev vi lite trötta och gav efter på markering och så.. Men jag spelade den matchen iaf. tror jag spelade mitten mittfältare och yttermittfältare.. kommer inte helt ihåg :/ 
Godisbutiken på kvällen :)) 

Lördag
Vi steg upp tio över 8 som vanligt åt vi frukost :) 
Vi spelade första matchen klockan 12 mot VJS punainen ( Vaasan jalkapallo seuraa ) Vi Vann 3-0 :) Vi spelade helt bra och ägde hela matchen :) 
- Jag spelade inte 
Andra matchen spelade vi klockan 5 mot TPS mustat ( turkun pallo seuraa ) det näst bästa TD-13 laget typ.Vi spelade 3-0 mot dom = förlust :( Men vi spelade helt ok endå, alla va jätte trötta. + att vi hade en piss domare som va 15 år och helt cp tillochmed Thomi lagledare/hjälptränare fick lite damp.. 
-Jag spelade matchen, Spelade Ytter mitt och anfall! Brukar inte spela anfall så jag va lite lätt ovan! 
men Godisbutiken nästa :)

Söndag
Sista dagen och vi steg upp lite över åtta och åt frukost. 
Vi började packa ihop och klockan tio for jag Petronella och Rebecka (<-- klicka ) och kollade på killarnas sista match :) de va kul.
vi for tillbaka efter matchen och åt lunch och bytte om till match. Vi spelade mot PK-35 vilket också är en av finlands bästa lag :/  första halvleken var bra men sen tappade vi efter och ingen var på och dom fick med bollen och vi bara kollade på! så de blev förlust 3-0 :( men iallafall vi spelade om 3 eller 6 plats så vi kom på sjätte plats. Men BRA KÄMPAT TJEJER VI E GRYMMA!! 
om ni vill veta mera om matcherna eller nånting kan ni klicka HÄR 
 
 Ja nu blev de ett långt inlägg men iaf, de va grymmt kul kommer aldrig glömma AURA CUP 2011  
 skriver om nagu nån annan dag :) orkar och hinner inte har ju ingen dator den e sönder D': bilder kommer sen när jag fått av Julina :) Kramar Ina  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar